Sötét

2013.05.28. 22:33

Minél messzebbre mész, annál sötétebb lesz. Ez úgy hangzik, mint egy lineáris összefüggés. Illetve ahogy nézzük, ki mennyire gondol bele. A teljes mélyfeketeségnél nincs tovább. Te is csak addig juthatsz, amíg meg nem halsz.

A dolgok végesek. Egyszer elkezdődnek, tartanak valameddig, aztán végük. Talán valahol legbelül az emberélethez mérjük a dolgokat, ez lehet a legpontosabb időjelzőnk, olyanokat mondunk, hogy „amikor még nagyapám élt”, „mikor még nem születtek meg a gyerekek”...

Nem tudom, hogy milyen skálát használunk ott a fejünkben, belül. Megegyezhetünk egy nulla pontban, pl. a születés, vagy a halál, de akkor csak egy ember szempontjából tudjuk nézni. Mindenki egyedül van, a saját kis skálájával. Akkor mondhatja, hogy ha 0 foton jut a szemembe, akkor megállok, és meghalok.

A születés és a halál magánya. De mi van közben velünk? Ahogy az időt mérjük, egy intervallum skálán, nem mondhatjuk, hogy pl. én kétszer akkor születtem, mint te.

Teljesen más a magány, mint az együttlét. Összemérhetetlenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakolto.blog.hu/api/trackback/id/tr395331382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2013.06.03. 23:15:56

Csak később gondoltam bele, hogy az írásnak köze lehet az Erőss - Kiss balesethez. A közbeszéd tele volt halállal. Magányosan, a világ tetején.
Engem is foglalkoztat az elmúlás. Azt hittem nehezebb lesz munkahelyet váltani, otthagyni a régit, megszokni egy újat... Túl régóta voltam már itt. Nem tudtam, mire számítsak.
Na mindegy, ketyeg már a hónap, pont megfelezem az évet.

Na, majd még írok ide, hogy mik érnek ezzel kapcsolatban. Pl. érdekes végigvenni, hogy mit vittem végbe, amit most mások visznek tovább, vagy elenyészik.
"/>
süti beállítások módosítása