Pop Tarts - Kaja már megint

2009.11.29. 20:59

Mikor (a) számba vettem az Amerikában megkedvelt kajákat, akkor ez valamiért kimaradt. Pedig nagyon jó. Pláne cukormázzal!

Találtam receptet hozzá, lehet, hogy ez lesz a karácsonyi süteményem.

Egy másik recept is van, majd meglátom, melyik jobb. Katt a képre!

Na, csak leírom a receptet, mert igény van rá, és lehet, hogy valaki nem tud angolul és lusta átváltani a hülye mértékegységeiket.

Hozzávalók a tésztához:

  • 250ml liszt (igen, térfogatban mérjük, 1 cup/csésze, nekem van ehhez mérőpoharam :))
  • fél teáskanál só
  • fél teáskanál cukor
  • 125ml vaj vagy margarin (az USA-ban bezzeg eleve így csomagolják :))
  • 2 evőkanál hideg víz

Töltelék: lekvár, vagy akármi, ízlés szerint

Hozzávalók a cukormázhoz:

  • 250ml porcukor (ezt írják, szerintem sok, nade én minden receptben felezni szoktam a cukrot)
  • fél-egy evőkanál tej vagy víz (ebből meg talán több kell, de ki tudja?)

Elkészítés:

Melegítsd a sütőt 190°C-ra. Egy tálban keverd össze a lisztet, sót, cukrot, és a vajat kis darabokban szórd bele. A kezeddel dolgozd alaposan össze, amíg egységes tésztát kapsz. Használd azt a kevés vizet is, ha kell, míg végül egy masszív gombócot kapsz, amivel be lehet dobni a szomszéd ablakát. Lisztezett felületen nyújtsd ki sodrófával kb. 3mm vastagra.

Vágj párosával azonos méretű téglalapokat a tésztából, a pár egyik felére kend a tölteléket, a négy szélét vékony csíkban hagyd ki, fedd be a párjával, a négy szélét nyomkodd alaposan össze, nehogy aztán a sütőben kifolyjon, aztán helyezd sütőpapírral bélelt tepsire. Ha már nem fér több, tedd a sütőbe 7-8 percre. A másik recept 25 percet ír és 230°C-ot, az szerintem durva. Tehát süsd meg annyira, amennyire neked jó, puhára, ropogósra, medium well-done, stb., rádbízom.

A porcukrot helyezd egy bögrébe mondjuk, aztán öntsd hozzá a kevés tejet/vizet, és kevergesd, amíg jó sűrű szirup nem lesz belőle. Majd ha kész a sütés, és kihűltek a tartok, akkor kend rá, és kész is.

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakolto.blog.hu/api/trackback/id/tr61561738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2012.06.29. 22:31:32

Nesztek, lefordítottam a receptet, eskü egyszer ki is próbáltam, kb. 2009 karácsonyán, egész jó is lett, de azóta elfelejtődött.
De vajon mi lehetett az az esemény, amitől Magyarországon az emberek elkezdtek pop tarts recepteket keresni a google-lel?
"/>
süti beállítások módosítása