Kis politizálás

2012.03.04. 23:39

Ha már megígértem...

Nemrég volt erről szó a közbeszédben, hogy ritkíthatják a vonatokat bizonyos vonalakon. Ami az én fülem megütötte, az a (persze ellenőrizhetetlen, minisztériumból kiszivárgott) állítás, hogy „ha a kormány meg is ígéri a személyszállítási szolgáltatások tömeges leállítását az IMF-nek, érdemi lépésekre nem feltétlenül kerül sor.”

Értem én, hogy az IMF-fel megállapodott intézkedéseket az érintett országok igyekeznek elszabotálni, nagyon sok ilyenről lehetett olvasni, mióta tart a magyar huzavona is. Engem a tipikus magyar felhang zavar, azaz hogy írjuk oda, amit elvárnak, aztán csináljuk úgy, ahogy nekünk jó. Ez megy kicsiben, kicsit nagyobban, nagyban, stb., mindenki a lehetőségei szerint maga alakítja a szabályait, és hazudik.

Az idézett kiszivárogtatás olyan, mintha lekacsintanának a népnek, hogy nyugi, majd mi is elintézzük ezt okosba', elvégre magyarok vagyunk, nekünk lehet. Nemzeti virtus. Meg a faszom. Hát kösz, állítsuk jó példának!

Egy másik, ami még felháborított, az a BKV-dolgozóktól megvonásra tervezett családtagok ingyenbérletéhez fűzött kommentár volt. (Jó kis mondat, mi? :)) Ki is kommentált? Biztos valami szakszervezetis. Azt találta mondani, hogy ezek a bérletek nem jelentenek pluszköltséget a BKV-nak.

Az háborít fel, hogy hülyének néz. Én nem mondanék ilyet, mert tudnám, hogy nem igaz. Valószínűleg ő is tudja, mégis mondja, mert szerintem azt hiszi, hogy sokan elhiszik neki. Sajnos valószínűleg ez igaz. Ezzel most én is hülyének nézek másokat? De hát azok tényleg hülyék, akik szerint nem kerül semmibe, cáfoljatok nyugodtan!

A véleményem erről egyébként az, hogy ez kitolás lenne a BKV-dolgozókkal, mert ez közvetetten fizetést jelent nekik, ezzel együtt vállalták korábban a munkát, és számítanak rá. Hasonlít a helyzet a korkedvezményes nyugdíjak szigorítására még tavalyról.

Eleget puffogtam, na. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakolto.blog.hu/api/trackback/id/tr284289283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hajdú 2012.03.08. 09:54:42

Hát a hozzáállással igazad van, egyetértek. Igazából már eléggé eljátszottuk a hitelünket... (Mondjuk a személyszállítási szolgáltatások "tömeges leállításával" nagyon nem értenék egyet. Az átalakításával igen. Na de akkor ezt tárgyaljuk ki.)

Szerintem a BKV-dolgozók, családtagok, nyugdíjasok ésatöbbi komolyan elhiszik, hogy ez nem kerül plusz költségbe. Formálisan igazuk is van. (Csak hát nem költség, hanem bevételkiesés...) Őket nem is okolom. Csak az a baj, hogy a felelős döntéshozók is így gondolták, hogy így plusz költség nélkül tudnak osztogatni...

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2012.03.16. 18:56:08

Hát, csak rosszabb lett a véleményem azóta. De ez lehet az épp aktuális jókedvem függvénye. :)
A tömegközlekedésen lehetne mit alakítani, az igaz. Mostanában többször is a bliccelőkön idegesítettem fel magam. Mi lenne, ha lenne már végre valami normális, kikerülhetetlen jegy/bérletrendszer?
A MÁV viszont halad a jegyekkel, lehet már otthon is nyomtatni. Igaz, hogy szerintem a lehető legbénább megoldást alkalmazzák, de van hová fejlődni. :)

Az ingyenbérletek elvonása gyakorlatilag szerződésszegés. Talán formálisan nem az, de a dolgozók biztos úgy érzik, hogy olyat vesznek el tőlük, amiért megdolgoztak. A nyugdíjasok esetéről még nem tudom mit gondolok...

hajdú 2012.03.24. 00:18:22

@Gabó Kocka:
A nyugdíjasokról miért nem tudod mit gondolsz? Mi a pro és kontra?

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2012.03.26. 21:40:18

@hajdú: Már azt se tudom, milyen nyugdíjasokra gondolsz. :)
A korkedvezményes nyugdíj megszüntetésével az a bajom, hogy elvileg ezzel kárpótolná a társadalom az érdekében végzett, de nem megfelelően honorált, vagy emberfeletti, kiégető, stb. munkákat (bányász, rendőr, képviselő (:))), de így akkor most mi az ellentételezés?
Értem én, hogy nem feltétlenül volt jó a rendszer, még ha lett volna is rá pénz, de ha nincs, akkor persze nincs, de munkája se lesz hirtelen azoknak az embereknek...

Nincs más gondolatom a témáról, nemhogy pro-kontra, szóval nem tudom mit gondolok.

hajdú 2012.03.28. 10:30:56

@Gabó Kocka:
Igazából nem a korkedvezményes nyugdíjasokra gondoltam - az nehéz ügy, sajnos túl gáláns lett a rendszer, de ettől függetlenül azok az emberek ennek tudatában vállalták el az esetleges relatíve alacsonyabb bérű munkát.

A nyugdíjasok ingyenes utazási kedvezményére utaltam. Az nagy hülyeség (és persze nem sajnálom tőlük, de akkor is).
"/>
süti beállítások módosítása