Filmnapló - Amélie

2013.10.21. 00:19

Amélie csodálatos élete. Vagy mesés sorsa. Hú, én hányszor láttam ezt moziban! És még csak nem is csajjal, egyedül voltam ilyen romantikus hangulatban. Kb. a szerelmes tinédzser kategória lehettem akkoriban, de hogy kibe voltam belezúgva, azt már nem tudom. Persze reménytelenül, ezért fogott meg, hogy mit küszködnek ezek a szép emberek is a vásznon.

Most újra megnéztem, és szerintem most először franciául. Ez így teljesen más volt, Audrey Tautou hangjára nem voltam felkészülve. :)

Jó a film még mindig, ügyes technikai megoldások, csodás képi világ jellemzi. Most már azért nem szól annyira a szívemhez, és hirtelen nem is tudom hova tenni. Elsőre az jutott eszembe, hogy ez egy elveszett generációs film, azaz az én korosztályom fiatal felnőttségéről szól, ami talán igaz is, de nálam erre sokkal jobb példa Erlend Loe naiv.szuper. című regénye. Nem a céltalanságról, hanem a cselekvőképtelenségről szól, a félelmekről, a gátlásokról. Mert hogy van ez, hogy attól nem félnénk, hogy legyen valakink, csak attól, hogy tegyünk érte valamit.

Cukormázas, furcsa köntösben szerintem ezt az elszigeteltséget boncolgatja ez a film.

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakolto.blog.hu/api/trackback/id/tr55590117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"/>
süti beállítások módosítása