Zseniálisan bánik a nyelvével

2010.10.15. 21:58

Valaha azért is indítottam ezt a blogot, hogy közzétegyem a magam szerény nyelvi leleményeit. Azóta már a harmadik tél jön, és valamikor időközben elveszett belőlem az ihlet. Csak néha, hogy le tudok egyben gépelni 3-4 bekezdést anélkül, hogy hosszan el kéne gondolkodnom, ha meg már elgondolkodtam, akkor annak lőttek.

Nincs folyton ezirányú nosztalgiám, nem fojtom magamba, ha előhozza mégis valami, hát meglátom, hogy megírom-e. Ezt pl. megírom, most épp ott tartok benne, hogy leírom, hogy leírom. Most belejavítottam, már benne van, hogy „benne”.

Ezen az oldalon láttam egy nagyon jó videót, amiben Stephen Fry beszél a nyelvről. Beágyazom én is, tessék:

Egy másik is, a viccesfélékből, Laurieval:

Kapcsolódik egy személyes történetem is a témához. A minap egy ismerősömmel metróztunk a tegezős bútoráruházba, ahol magázást alkalmazott az éttermi alkalmazott. A metrón egy filmplakáton egymásra nézett a férfi és a nő, tekintetük a vesszőhiba alatt találkozott. Egymásranéztünk a nővel, tekintetünkben felismeréssel, hogy ugyanarra gondolunk.

Szerintem Stephen Fry sem arról beszél, hogy az ilyen megengedhető (emlékezzünk az állásinterjús részre), itt bizony többen hibáztak, de leginkább az, aki kiadta a kezéből. Én sem kelek ki az ilyeneken, és keresem meg a felelősöket, írok nekik, és a zújságba, hogy hát milyen világban élünk?!?! Csak a megfelelő mértékben nyelvtannáci ismerőseimmel kacsintok össze, hogy meglegyen az „értjük egymást” érzés. Az ismerősöm nálam nagyobb náci. :)

 

Eszembe jutott az is, hogy annakidején mi volt más: egy barátommal sokat beszélgettünk, jobban mondva kifejeztük magunkat egymásnak. Általában írásban, de szóban is sokszor. Úgy hiszem, felülmúlt rendesen nyelvi intelligenciában, és így sokszor vicces agytorna kerekedett az estéinkből. Bár mások talán nem röhögtek volna annyit rajta. :) Edzésben tartott, de már régóta nem beszéltünk, mással pedig még nem volt meg ennyire az összhang. Ki kéne találnom valamit, amivel az agycsimbókjaimat fenhetném. Ötlet?

 

Nos, nagyjából ennyit akartam közölni, de nem biztos, az utolsó bekezdést elfelejtettem írás közben. :) Majd még módosítok, ha eszembejut valami.

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakolto.blog.hu/api/trackback/id/tr862374977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csipesz. 2010.10.28. 13:25:18

Olvastam egy verset a neten, és a versől eszembe jutott ez a poszt, így aztán jól belinkelem ide: verspatika.wordpress.com/2009/10/27/faludy-gyorgy-oda-a-magyar-nyelvhez/
És ezentúl erről a posztról mindig eszembe jut majd az a vers. :)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2010.10.28. 21:17:28

:)
Ha meg már verseket linkelünk:
hu.wikisource.org/wiki/Hajnali_r%C3%A9szegs%C3%A9g
Nekem ez rohadtul tetszik, zseniálisan bánik a nyelvével.

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2010.11.08. 20:09:13

Ma láttam azt a filmplakátot a metrón, valaki tollal belejavította a vesszőt.
A bútorboltban az ottani ceruzával javították át, hogy "síkszövöt". :)
"/>
süti beállítások módosítása