Ébredés

2009.06.20. 23:27

A tegnapi nap forrósága még velem volt, mikor a saját izzadságomban hánykolódva felébredtem. Velem voltak még az álmok, az a sok, amit ma álmodtam. Lázálmok, mert megmértem, és hőemelkedésem volt.

Aztán az álmok elillannak, mint a tiszta alkohol, vagy a szárazjég. Csak az illatuk marad meg, vagy a kábaság, mely szagtalanul öl. Bele lehet-e halni az álomba? Mikor levegőért kapkodok, de hiába, és a fullasztó érzés egyre jobban a hatalmába kerít, ahogy a reménytelenség úrrá lesz rajtam, számot vetek... mivel is? Az életemmel ugye. De az álmomban nincs olyanom. Mintha egy múlt nélküli ember lennék, akkor és ott csak annyi tudással, hogy most megfulladok.

Talán mint egy újszülött, aki belehal a megszületésébe. Valójában nem, mert velem volt a teljes felnőtt értelmem, tudtam a különbséget jó és rossz, élet és halál között.

Aztán felébredtem, és ott volt a levegő. Körülvett, beszívtam, megtöltötte a tüdőmet, és eltelített élettel. Ami nekem is van. Tudom ki vagyok, és mit csináltam benne, mennyi telt el belőle, és fogalmam sincs mennyi van hátra.

– Helló Élet!

Itt az új nap, a hideg, a sötét, az eső. Ritkán van ekkora kontraszt két egymást követő nap között. Szentimentálisan párhuzamot vonhatnék az időjárás, az álmaim, és az életem között. De minek?

Szerencsére volt más álmom is. Nem jó, de legalább a társaság remek volt. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakolto.blog.hu/api/trackback/id/tr421197900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tuli _ 2009.06.20. 23:33:02

Furcsa az, amikor tudjuk, hogy az álom csak álom, mégis, annyira hat ránk, mintha megtörtént volna. Pedig már ébren vagyunk, és mégis.

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.06.21. 00:14:50

@tuli_: Igen.
Te arra gondolsz, amikor ugyan nem illeszthető bele a valóságba, de mégis az álomban történtek erősen befolyásolnak?
Vagy arra, amikor annyira beleillik a valóságba, hogy valós emlékként is épül be?
Ja, és mondtam már, milyen szép az avatarod? :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.23. 00:27:24

de te inkább kockaíró vagy nem (vagy az író a kockaköltő?)
hol egy vers?

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.06.23. 09:49:52

@tesz-vesz:
Rejtett disztichonban írtam ezt a posztot.
Verseket a blogmotor csak korábbra osztott.

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.06.26. 11:26:13

Azt hiszem tegnap azt álmodtam, hogy a por felgyülemlett a házamban. De valami irtózatosan nagy poroszlánok figyeltek a szekrény mellett, komód alatt, stb. Érdekes, szabályos alakjuk volt, lapos téglatestek az egyik keskeny oldalukra állítva.
Porszívóval estem nekik, tépte, szaggatta a sörényüket, aztán teljesen felfalta őket, de nagyon hamar megtelt a porzsák. Nem ürítettem ki, csak próbáltam tovább takarítani vele, de nem ment. Azt hiszem feladtam, és kikapcsoltam a porszívót.

Mit jelenthet? :)

Elanor_ 2009.06.30. 14:02:16

álmában újra gyerek az ember, illetve, az időnek nincs is jelentősége.

Kocka Költő · kockakolto.blog.hu 2009.06.26. 11:26:13
vehehee, senki nem számít a spanyol inkvizícióra ugye...
szóval, az álmoskönyv szerint: "Por: Harag, idegeskedés. Poros tárgy, bútor: egy érzelmed akaratod ellenére elmúlik."
Szerintem a por akkor gyűlik fel, ha valami miatt - akár csak átmenetileg - elköltözik az élet a házból vagy lelassul az élet, ha visszavágyunk a gyerekkorba, amikor más takarít helyettünk, nem? :)
h össze akarsz porszívózni, az jó. már csak erősebb, végtelen űrtartalmú vagy feneketlen porszívót kell álmodnod. :) de most komolyan!

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.06.30. 15:18:12

@Elanor_: Köszönöm az elemzést! Elgondolkodok rajta. :) De most komolyan!
És nézegetem a porszívókat. :D

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.07.05. 23:05:35

Ma azt álmodtam, hogy egy barátom terhes. Vagy már meg is van a baba. Ez a két tény így váltakozott álmomban szerintem.
Adalék, hogy régen láttam már őt, jó lenne lassan találkozni, és azt hittem, hogy mostanában ez sikerül is. Legjobb lesz, ha írok neki. :)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.07.20. 12:23:23

Tegnapra virradóra valami olyanra emlékeztem, hogy zöldborsófőzeléket akartam főzni, ott is volt a nem kevés frissen fejtett zöldborsó egy tálban, át akartam öblíteni a mosogatóban, ezért a tálba vizet eresztettem. De ettől felkeveredett, zavaros és habos lett az egész, elzártam a vizet, lecsillapodott a zavar, és eltűnt a borsó. Úgy gondoltam, lement a lefolyón, de igazából már mindegy volt. Az elveszett dolgok feletti fájdalmat éreztem, és nem kifejezetten azon bánkódtam, hogy nem lesz főzelék.

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.07.20. 12:29:36

Ehhehe, megnéztem a "szak"irodalmat :D
"Borsó. Enni: betegség vagy harag. Borsót látni: betegség. Nyers borsó: gyanú.
1756-os könyv szerint: "borsód ha vagyon: gonosz gyanakodás." Borsót enni: titkos szerelem, amely nagyon szerencsésen végződik..."

Ja persze, sosem egészséges senki, a betegséget rá lehet húzni sokmindenre. Gyanakszom. :) De legalább nem ettem meg, így biztos szerencsétlenül végződik a titkos szerelmem. :)

csipesz. 2009.07.21. 14:18:59

@Kocka Költő:

borsó, ha szőrös: kutyád lészen. :D
"/>
süti beállítások módosítása