Csokoládé

2009.10.11. 14:53

Hosszabb lélegzetű írásba most nem kezdenék. Se időm, se kedvem. Úgyhogy csak gyorsan beszámolok a finomságról, amit sütöttem.

A receptet a Dolce Vitáról vettem. Mindent betartottam, ami oda volt írva, talán a liszt mennyiségét dupláztam meg. Igazából csak fél adagot készítettem, mert csak magamnak csináltam. Az én felhasznált anyagaim, konvertált mennyiségeim, amik talán segíthetnek:

60%-os Tibi étcsoki, 82%-os zsírtartalmú vaj, 5dkg=6 púpozott teáskanál kristálycukor, holland, sötét kakaópor.

Megvártam, míg kihűl a csokis massza, mielőtt beletettem a tojást. Szuffléformám (még) nincsen, szóval papír muffinformát vajaztam ki (a csokihoz olvadozó vajba mártogatott ecsettel) és liszteztem be. Az egészhez 10 forma kellett volna, mert a fél adaghoz ötre volt szükség. Ez persze függ a forma űrméretétől. Mindegy, arra kell készülni, hogy kb. egyharmadnyit fel fog jönni a sütéskor.

Légkeverés nélküli villanysütőmben sütöttem 7 percig maximum fokozaton, alul-felül sütve, lehet, hogy 6 perc is elég lett volna. Majd a hűtőben pihenő maradék két adag tésztával megjátszom este. :)

Nagyon jó lett! Egy kis vaníliafagyi azért jól jött volna.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakolto.blog.hu/api/trackback/id/tr911442615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kerikak 2009.10.12. 13:34:41

jól néznek ki, nyami :))

Brúnó_ 2009.10.12. 19:00:46

Tényleg nagyon jól néz ki. :)
Legközelebb elszámolhatád a készítendő mennyiséget, a maradékot szerintem duzzogva elfogadnánk. :)
Cserébe meghívlak egy sörre. :)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.10.12. 19:18:34

@Brúnó_: Az a baj, hogy ez sütőből kivéve jó csak. Majd esetleg valami házibuli alkalmával. :)
Emlékszem, kb. 11 hónapja a házibuliban, amin te is ott voltál, volt házi készítésű, nagyon finom csokis muffin, na annak is elég nedves volt a tésztája ehhez a felfújthoz hasonlóan. De ennek legbelül inkább folyós, és összeesik, ha kihűl. Arra is emlékszem, ki sütötte. :)

SassyGurl 2009.10.13. 19:21:51

@Kocka Költő: isteni csokis finomság lehet :)
hétvégén megszállt az ihletet és csináltam egy nagy tál tiramisu-t, mondanom se kell, hogy egy nap alatt elfogyott.
i188.photobucket.com/albums/z155/Ildiko123/DSCI0843.jpg
Íme Ő :)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.10.13. 20:13:04

@SassyGurl: Ezt a falánkságot! :)

Én az ihletet csütörtökön kaptam egy étteremben, ahol az aktuális-ideiglenes étlapon nem volt felfújt, úgyhogy már éppen tiramisu-t kértem volna, de rákérdeztem, és mégis volt nekik. Az azért jobb volt egy egész kicsit, mint az enyém, de én most az egyszerűbbet csináltam meg. Meg nekik volt vaníliafagyijuk hozzá. Nekem meg banánom. :)

kerikak 2009.10.14. 11:16:19

@SassyGurl: ez is nagyon jól néz ki nyam-nyam :)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.10.14. 11:42:09

@kerikak: Azt mondja, "nyam-nyam!" :)
Na mindjárt kapsz te is sütit!

SassyGurl 2009.10.14. 13:32:29

@kerikak: köszi :) finom is volt a krémje, nagyon fincsi lett, de volt szépséghibája..sajnos...a babapiskótát kicsit eláztattam a kávés-rumos löttyben, azért így is lecsúszott :) , ebből is tanul az ember.
@Kocka Költő: banán + vanília fagyi = banánsplit!!! nyammi :)

kerikak 2009.10.15. 10:44:23

@SassyGurl: a babapiskóta nem lehet olyan rossz kávés-rumos löttyben ázva, nyami :DDD

nyarifecske · http://nyarifecske.blog.hu 2009.10.16. 16:47:28

Én ezt most baromira megkívántam. De sajna semmiféle csoki nincs itthon... :-S

SassyGurl 2009.10.20. 11:10:03

Repetát követeltek, így a mostani hétvégén újból elkészült a tiramisu és nem áztattam el a babapiskótát! Finom lett, befaltuk ketten 2 nap alatt...a fene egye a mohó szánkat :D

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.10.20. 13:29:33

Ügyes vagy! Te nem osztod meg a receptet?
"/>
süti beállítások módosítása