Leesett a tantusz

2012.06.01. 22:12

Nemrég telepítettem egy TED alkalmazást a telefonra, hogy nézhessek előadásokat a vonaton ücsörögve. Jól be lehet lőni az utazás hosszához a kiválasztott előadás hosszát, minden szuper.

Kis kitérő: vonattal és kerékpárral (így együtt) járok munkába, de ma bringa nélkül voltam. Valami szörnyű érzés volt, hogy MÁV és BKV csatlakozásoktól függ, hogy értelmes idő alatt beérek-e dolgozni. Rosszul viseltem, hogy elvesztettem az irányítást, és bár többször szerencsém volt, de a nap végén a vállalatok hibájából lekéstem egy vonatot haza.

Na tehát, Melinda Gates előadása jó hosszú volt, hogy kellőképpen kitöltse az időt:

Most, mikor elővettem, hogy betegyem ide, esett le a tantusz, hogy ő Bill felesége. :)

Az előadás kapcsán egy beszélgetésben előkerült az éppen aktuális téma az abortusztabletta nem-engedélyezéséről. A véleményem, hogy miért nincs már régóta engedélyezve? Hibát követnek el. Mikor erről hallottam a rádióban, megragadt bennem egy mondat, amivel még először egyet is értettem. Az volt, hogy nagyobb lelki teher lehet a nőnek, hogy ő veszi be a tablettát, és nem mások végzik el rajta a megszakítást.

Fenntartom, hogy van ebben valami, de nem a jelen körülmények közt. A tabletta ugyanis sokkal kevesebb fizikai traumával jár, tehát ha lehet, akkor azt kell választani. (Az nem is kérdés számomra, hogy ha a nő úgy dönt, hogy nem akarja a gyereket, akkor tehessen ellene.) De (lehet, hogy csak az én bizonytalan énem számára) van abban valami plusz lelki teher, hogy az ember a saját kezével teszi be a szájába a tablettát, majd nyeli le. Nézhetjük úgy, hogy ugyanaz a tabletta és a kaparás: a nő döntése értelmében egy procedúra indul el, aminek eredményeként megszakad a terhesség.

Abból a szempontból viszont, hogy milyen kibúvói lehetnek a lelkiismeretnek, merre lehet levezetni a bigott társadalmi megbélyegzést már lehetnek különbségek. Egy egészséges lelkű embernek talán nem, lehet, hogy én vagyok süsü, vagy sok sárgaházassal vagyok körülvéve :).

Az egyszerű megoldás, ha lehetne választani, hogy az orvos adja-e be injekcióban a gyógyszert. Amúgy is, a gyógyszerformák közül az injekciónak a legnagyobb a hozzáadott placebóhatása.

Ja igen, itt egy cikk a témáról, amivel egyetértek: Keserű tabletta

A bejegyzés trackback címe:

https://kockakolto.blog.hu/api/trackback/id/tr164560265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csipesz. 2012.06.02. 20:40:57

Az a szörnyű, hogy a regnáló kormányban és csatolt részeiben fel sem merül lehetséges opcióként az abortusz "megkönnyítése", sem az, hogy akár az érintettek, akár az orvosok véleményét megkérdezzék. A KDNP-sek eleve gyilkos kurvát látnak mindenkiben, aki megszakíttatja terhességét, a Fidesz nem akar konkrétan állást foglalni a kérdésben, mert esetleg potenciális szavazókat veszít, az "ellenzéket" pedig jobban érdekli az aktuálisan felmerült pártfinanszírozási kérdés.
Egyébként KDNP-s részről érdekes volt, hogy egyrészt elhangzott az általad is leírt ellenvélemény, miszerint szegény nőnek magának kell bevennie a tablettát, és ez mennyire megviseli (hogy ezek milyen együtt érzők), másrészt valamelyik nagyszerű KDNP-s kifejtette, hogy a tabletta túl kevés fájdalmat okoz.
Az, hogy talán a nőknek mégiscsak kellene lennie valami önrendelkezési jogának, szintén nem téma. Ezzel összefüggésben (de nemcsak ezért) mélységes megvetésem sújtja mindazon női politikusokat, akik ehhez asszisztálnak. (Persze mit is várhatnánk az ilyen Selmeczi Gabriella féléktől...)
Ehh, iszom is erre egy kis szilvapáleszt. :)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2012.06.02. 21:33:57

@csipesz.: Egyetértek, szörnyű.
Egészségedre! Én meg már majdnem el is felejtettem a betervezett sörömet! :)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2012.06.02. 21:49:46

Na, így sörrel a kezemben feltárom az elrejtett jelentést.
Mély, ösztöni szinten szerintem az irányítás elvesztéséről van szó. Mi férfiak rendelkezünk a megtermékenyítő potenciállal, és büszkék vagyunk rá. Akár minden nap meg tudnánk termékenyíteni egy nőt, ha lenne rá lehetőség és akarat. A fajfenntartó ösztön létezik és működik, leginkább tudat alatt, de azért ki-kitörik, és érdekes megnyilvánulásokra késztet.
A politikai hatalom a versengésről szól, és abban a férfiak jók. Nem véletlen, hogy a vezetők között több a férfi. Akik meg most kormányon szanaszét nyerték magukat két éve, el vannak telve magukkal, és szerintem többet is megengednek maguknak. A KDNP ideológiája pláne egy rettenet, és most láthatjuk, hogy mi sül ki belőle, mi van azokban a fejekben.
És összeáll a kirakós: a nők alsóbbrendűek, engem felhatalmaztak, magasabb lóról beszélek, és nem tetszik, hogy a nők az én fenséges potenciámnak keresztbe tesznek.

Basszameg, elfogyott a sör! :)

csipesz. 2012.06.04. 20:03:41

@Gabó Kocka: azért arra kíváncsi lennék, hogy ezek tényleg úgy gondolkodnak-e, ahogy kommunikálják, vagy csak azt gondolják, hogy a népnek ez a hozzáállás szimpatikusabb, mint egy liberálisabb felfogás.
Ha tényleg így gondolkodnak, akkor az evolúció tulajdonképpen felesleges volt...vagyis nem, mert így pl. a falkasorrend kialakításához iránymutatást adhat egy-egy Audi A8, vagy S8, netán R8. :)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2012.06.04. 20:22:54

@csipesz.: A fejükbe nem látok. Szerencsére :))) Nem kell, hogy egyezzen a pártideológiával a párttagé, pláne, ha már a hatalom a tét a felsőbb szinteken. Ott arra kell játszaniuk, hogy mire szavaznak többen, miközben cipelnék az "identitásukat" és az addigi szavazóbázisukat.
De biztos van némi korreláció a fejek belseje és a mondottak közt, még ha keresni is kell. (Vigyázz, hogy mondtam!)

Az evolúciós gondolatmeneted nem értem. De azt szólom hozzá, hogy szerintem sokkal inkább ösztönállatok vagyunk, mint ahogy az átlagember gondolja.

Rebelde 2012.06.11. 13:26:39

Nem lenne semmi probléma, ha végre elterjedne a férfi fogigátló, és nem csúszna el olyan véleményeken, hogy 10-ból egynek fájt a feje, elhiszem ez rettenetes probléma azokhoz a dolgokhoz képest, amiket a nők tesznek/szednek be, hogy ne legyen gyerek vagy legalábbis nem minden szexből:)

Amerikában egyébként létezik olyan társaság, hogy "védett férfiak", egy kis tulipán van hímezve az ingükre annak jeleként, hogy már van több gyerekük és elköttették magukat, hogy levegyék a nők válláról a fogamzásgátlási ügyet.
Hogy ez nálunk mikor fog elterjedni,? költői kérdés, de a mai viszonyokat tekintve soha napján kiskedden...

a férfiak hülyék amúgy:)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2012.06.11. 21:11:32

@Rebelde: A nők is! A nők is! :)

Végülis az elköttetés nem végleges, csak épp műteni kell hozzá oda meg vissza is.
Tulipán :) Nem értem, ez a közösséghez tartozás kifejezése? Bátorítás a vonalon táncolóknak? Tetszik a dolog, már csak pár gyerek kell, és meggondolom. :)

Mondom én, különleges elmeerő ez a megtermékenyítőképesség. Az életet fakasztó nedű. :) Hozzátesz pszichésen a férfiassághoz és ezért nehéz ettől szabadulni.

Rebelde 2012.06.11. 21:26:57

hát megszakad a szívem...:)
"/>
süti beállítások módosítása